Direct naar inhoud
Drechtsteden

Beleid Papendrecht

In de gemeente heeft de afdeling actief meegedacht aan het nieuwe plan 2023 – 2030. Het is dan ook geen verrassing dat we over het algemeen positief zijn over het nieuwe beleid.

Inspraakreactie

Reactie van de gemeente op onze inspraaknotitie

We voegen de bestemmingen, zoals ook benoemd in het netwerk stappen, op verzoek van de Fietsersbond toe aan het netwerk trappen. Ook fietsvriendelijkheid van infrastructuur hebben we opgenomen in de toelichting op de tekst
De gevraagde voorkeursbreedte voor fiets(suggestie)stroken is vergroot van 1,80 naar 2,00 meter.
We streven naar een logisch en duidelijk wegbeeld.
Wat ons betreft is nieuwe mobiliteit (deelmobiliteit) voldoende verankerd in het mobiliteitsplan. Het heeft dan ook geen aanvullende of meer nadrukkelijke plek gekregen. Voor de plannen rond de A15 zijn we ons bewust van de aandacht die het vraagt.
We hebben de educatie sterker beschreven in het mobiliteitsplan, waarbij de ouderen (e-bike) fietsers expliciet als voorbeeld genoemd is.

Inspraaknota Papendrecht
Bekijk Inspraaknota Papendrecht

Het nieuwe plan 2023 – 2035 is hier terug te lezen.

In het vorige Verkeers- en vervoersplan 2010 – 2020 zijn de volgende punten voor de fiets opgenomen:

Concreet betekent dit bijvoorbeeld: