Mediagebruik 2020

Het is een understatement om te schrijven dat het jaar 2020 niet helemaal volgens de planning ging. Desalniettemin een overzicht van de communicatie-impact van de afdeling.

Werkwijze

Door de afdeling wordt voor het bereiken van de leden en anderen gebruik gemaakt van deze website, Facebook, Twitter en Instagram. Facebook en Twitter worden gebruikt als boodschapper.

Wanneer de Fietsersbond bijvoorbeeld vragen krijgt van een politieke partij, dan delen we die kennis daarover via de website.

Weer wat opmerkelijke zaken.

17

Facebook

Op Facebook kent de afdeling inmiddels 288 volgers. Aan het begin van 2020 waren dat er nog 224.

Berichten met veel aandacht gingen over

Website

Deze website had in 2018 2027 gebruikers, in 2019 3.370 en in 2020 6.412 gebruikers. Weer een stijging van 91%. Het aantal weergegeven pagina’s is met 10% gestegen tot 8.770.

Het bounce percentage was met bijna 48% (30% beter dan in 2019) heel goed (daarmee wordt aangegeven dat men een specifieke pagina bezocht en daarna ‘tevreden’ was).

De meest bezochte pagina’s:

  1. snelfietsroutes in Zuid-Holland
  2. vinden fietsen
  3. overlijden van Bert Bohlander (voorzitter)
  4. ontwikkeling snelfietsroute F16
  5. beste fietsgemeente Drechtsteden

Twitter

Op Twitter heeft de afdeling 640 volgers, dit is een afname van 57 in 2020. Bijna 88.614 keer is er een tweet in beeld geweest 30% minder dan in 2019. Dit was ook het gevolg van retweets en het opnemen van andere twitteradressen in tweets.

De tweets met de meeste weergaven in 2020:

  1. krentenbollebactie Wantijbrug (6244) (3183) (2399) (3156)
  2. plaatsing bankjes provincie ZH (3484)
  3. De Ruyterweg Dordrecht(2669)
  4. Feest in Dordrecht motie over 50 naar 30 aangenomen (1834)
  5. Corona en de detectielus bij stoplichten (1605)

Instagram

Voor de afdeling is Instagram nog onbekend. We zijn er echter wel mee gestart. Er zijn inmiddels al 140 volgers (was 56) terwijl er nu in het totaal 35 foto’s zijn geplaatst (dit jaar 24).