Stichting de Stad heeft samen met de gemeente gewerkt aan een voorstel voor de herinrichting van het gebied tussen de Spuiboulevard en het spoor, station.
De Fietsersbond heeft hierin geparticipeerd. Veel van de voorstellen over de verduurzaming van de wijk zijn terug te vinden in het voorstel. Het gaat daarbij niet alleen om de bereikbaarheid van het gebied en de omliggende gebieden. Het moet volgens de Fietsersbond op zichzelf ook aantrekkelijk zijn om er te wandelen, spelen of te fietsen. Op die manier kan worden bereikt dat het over een tijd wordt ervaren als een nieuw onderdeel van het centrum.
In de bijlage (onder aan de pagina) gaat het vooral over het verkeersplan. Eerder is ook gesproken over de inrichting van het gebied. Dat is hier in te zien.
Pers
- 20191028 AD Dordtenaar “Fietsersbond: ‘Sluit Krispijnsetunnel af voor auto’s‘
- 20191022 De Stem Van Dordt, Spuiboulevard.
- 20191021 AD Dordtenaar. Of een autovrije Spuiboulevard dé oplossing is voor toekomstig Dordrecht?
- 20191018 AD Dordtenaar. Dordtse ondernemers zijn ongerust over de plannen voor een autovrije Spuiboulevard
- 20191017 AD Dordtenaar, De Dordtse spuiboulevard moet autovrij worden, maar bussen blijven welkom.
- 20191017 AD Dordtenaar. Dordrecht is met afsluiting Spuiboulevard niet bang voor ‘kermischaos’
- 20190712 St De Stad. Stadlab Spuikwartier
- 20171109 AD Dordtenaar, Spuiboulevard helemaal autovrij, woningen op plek Stadskantoor.

Categorieën